- 13 Δεκεμβρίου, 2022
- By Tasos Kaimakamis
- In Engine, Ανταλλακτικα, Μηχανη, Συνεργειο Φορτηγων
- 590
- 0
Τελικά είναι αναγκαίο το ζέσταμα του κινητήρα του φορτηγού; Αυτή η ερώτηση
μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση.
Είναι αυτή η εποχή του χρόνου που τα κρύα είναι σκληρά και κάνουν τα πρωινά ακόμη πιο
δύσκολα για εμάς και το φορτηγό μας. Ακόμη ένα κρύο πρωινό λοιπόν, μπαίνεις στο όχημα σου
σου και ετοιμάζεσαι να φύγεις για την δουλειά σου. Τι να κάνεις όμως; Να ζεστάνεις το μοτέρ πριν
ξεκινήσεις ή να φύγεις κατευθείαν; Σίγουρα θα έχεις ρωτήσει πολλούς και ενδεχομένως έχεις πάρει
διαφορετικές απαντήσεις.
Ο κινητήρας θέλει φυσικά ζέσταμα, αλλά σημασία έχει ο τρόπος που γίνεται αυτό”. Ο ίδιος μας είπε πως
“στα σύγχρονα φορτηγά δεν πρέπει να ζεσταίνουμε το μοτέρ αφήνοντας τον κινητήρα να
λειτουργεί για ώρα στο ρελαντί του, με το όχημα στάσιμο”.
Αυτό που μας συμβουλεύει ο ειδικός είναι “να μην περιμένουμε να ζεσταθεί ο κινητήρας στο
ρελαντί με το αυτοκίνητο σε ακινησία. Να περιμένουμε να πέσει το υψηλό ρελαντί (για λίγα
δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση ο κινητήρας λειτουργεί σε πιο υψηλές στροφές και μετά
είναι στο φυσιολογικό του επίπεδο στροφών) και τότε να ξεκινήσουμε.
Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση όμως πρέπει να προσέχουμε την οδήγησή μας μέχρι αυτός να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας
του”.
Αυτό σημαίνει να μην πιέζουμε το μοτέρ και να μην αυξάνουμε το ρυθμό περιστροφής του, έως ότου η θερμοκρασία του φτάσει στο ενδεδειγμένο σημείο λειτουργίας. Μέχρι δηλαδή το μοτέρ να ζεσταθεί. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως δεν είναι μόνο το μοτέρ που χρειάζεται να έρθει σε σωστή θερμοκρασία για να αποδώσει τα μέγιστα, αλλά και το κιβώτιο ταχυτήτων (ίσως έχετε παρατηρήσει πως σε κρύες εκκινήσεις οι ταχύτητες έχουν μια άρνηση στο να κουμπώσουν στην αρχή).
Να σκέφτεστε πάντοτε πως όπως εσείς χρειάζεστε λίγο χρόνο αφότου ξυπνήσετε (και έναν καφέ) για να ξεκινήσετε την ημέρα σας, το ίδιο ισχύει και για το αυτοκίνητο σε ένα κρύο πρωινό.
Στα σύγχρονα μοτέρ βέβαια (και με το καρμπυρατέρ να αποτελεί παρελθόν εδώ και καιρό), υπάρχουν συστήματα που τα προστατεύουν (περιοριστής στροφών πχ.), ενώ και τα λιπαντικά που χρησιμοποιούν πλέον είναι τέτοια που φροντίζουν για την προστασία των μετάλλων και των κινούμενων μερών, ακόμη και σε μία κρύα εκκίνηση (στην εξέλιξη των λιπαντικών έχει βοηθήσει και η τεχνολογία start/stop).
Και πάλι όμως, καλό είναι να μην τα δίνουμε… όλα από τα πρώτα λεπτά και να δίνουμε χρόνο στον κινητήρα και τα μέταλλά έως ότου φτάσουν στην ενδεδειγμένη θερμοκρασία λειτουργίας. Έτσι θα συμβάλουμε στην μακροζωία του.
Στο μυαλό μας θα πρέπει να έχουμε πάντοτε την όσο το δυνατόν πιο ομαλή και γρήγορη προθέρμανση του κινητήρα και αυτό γίνεται με το αυτοκίνητο να κινείται και τον κινητήρα να λειτουργεί χωρίς να πιέζεται. Έτσι, θα μειώσουμε την φθορά του και θα αυξήσουμε την μακροζωία του.
Δεν περιμένουμε λοιπόν να ζεσταθεί το μοτέρ στο ρελαντί με το αυτοκίνητο σταματημένο, αυξάνοντας τον χρόνο λειτουργίας του σε αντίξοες θερμοκρασίες (θα αργήσει περισσότερο να έχει θερμοκρασία το μοτέρ με το αυτοκίνητο στάσιμο, ενώ καταναλώνουμε και καύσιμο χωρίς λόγο).
Η εταιρεία μας παρέχει ένα σύγχρονο και πλήρες εξοπλισμένο & εξουσιοδοτημένο συνεργείο service για φορτηγά όλων των τύπων. Παράλληλα με το τεχνικό τμήμα υπάρχει στις εγκαταστάσεις μας τμήμα ανταλλακτικών καινούργιων & μεταχειρισμένων γνήσιων που καλύπτει τις ανάγκες σας με αμεσότητα, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στην παράδοση του οχήματος σας. Η άμεση και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση σας είναι για εμάς η βασικότερη προτεραιότητα μας. Η εταιρεία μας διαθέτει επίσης μια 24ωρη υπηρεσία άμεσης εξυπηρέτησης σας για τις καθ’ οδόν ανάγκες σας που μπορεί να προκύψουν απρόοπτα.
Εδώ μπορείτε να κλείσετε ραντεβού για το service σας & να μάθετε περισσότερες πληροφορίες https://kaimakamislarisa.gr/contact/
Έχετε διαβάσει το προηγούμενο μας άρθρο σχετικά με την προστασία του φορτηγού σας κατά τους χειμερινούς μήνες;
Αν όχι τότε σας προτείνουμε να το δείτε εδώ: https://kaimakamislarisa.gr/%cf%87%ce%b5%ce%b9%ce%bc%cf%8e%ce%bd%ce%b1%cf%82-%cf%86%ce%bf%cf%81%cf%84%ce%b7%ce%b3%cf%8c/
*τα παραπάνω ισχύουν τόσο για μοτέρ βενζίνης όσο και για μοτέρ πετρελαίου και όχι για ακραίες
συνθήκες ψύχους ή με εκκινήσεις όπου υπάρχει έντονο φορτίο στο μοτέρ (πχ. έχει βάρος το όχημα σε ανηφόρα κλπ.)