EDC Electronic Diesel Control

EDC Electronic Diesel Control

Ένδειξη σφάλματος στο ταμπλό

Σφάλμα EDC υποδεικνύει βλάβη στο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου για την έγχυση καυσίμου σε κινητήρα ντίζελ. Η εμφάνιση αυτού του σφάλματος σηματοδοτείται στον οδηγό με το ίδιο όνομα. Λαμπτήρας EDC. Μπορεί να υπάρχουν πολλοί λόγοι για ένα τέτοιο σφάλμα. Αλλά τα κυριότερα είναι το φράξιμο του φίλτρου καυσίμου, τα προβλήματα στη λειτουργία των μπεκ, η βλάβη της αντλίας καυσίμου, ο αερισμός του οχήματος, το καύσιμο χαμηλής ποιότητας κ.λπ. Ωστόσο, προτού προχωρήσετε στις πραγματικές αιτίες του σφάλματος καυσίμου, πρέπει να καταλάβετε τι είναι το σύστημα EDC, σε τι χρησιμεύει και ποιες λειτουργίες εκτελεί.

Τι είναι το EDC και από τι αποτελείται

EDC Το (Electronic Diesel Control) είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ντίζελ που εγκαθίσταται σε σύγχρονους κινητήρες. Το βασικό του καθήκον είναι να ρυθμίζει τη λειτουργία του ψεκασμού καυσίμου. Επιπλέον, το EDC διασφαλίζει τη λειτουργία άλλων συστημάτων οχημάτων – προθέρμανση, ψύξη, σύστημα εξάτμισης, σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων, υπερσυμπίεση, συστήματα εισαγωγής και καυσίμου.

Για τη δουλειά του, το σύστημα EDC χρησιμοποιεί πληροφορίες από πολλούς αισθητήρες, μεταξύ των οποίων: αισθητήρας οξυγόνου, πίεση υπερπλήρωσης, θερμοκρασία αέρα εισαγωγής, θερμοκρασία καυσίμου, θερμοκρασία ψυκτικού, πίεση καυσίμου, μετρητής μάζας αέρα, θέση πεντάλ γκαζιού, Hall, ταχύτητα στροφαλοφόρου άξονα, κίνηση ταχύτητας , θερμοκρασία λαδιού, στιγμή έναρξης της έγχυσης (χτύπημα της βελόνας του ψεκαστήρα), πίεση εισαγωγής αέρα. Με βάση τις πληροφορίες που προέρχονται από τους αισθητήρες, η κεντρική μονάδα ελέγχου λαμβάνει αποφάσεις και τις αναφέρει στις συσκευές εκτέλεσης.

Οι ακόλουθοι μηχανισμοί λειτουργούν ως συσκευές εκτέλεσης του συστήματος:

  • βασική και πρόσθετη (σε ορισμένα μοντέλα ντίζελ) αντλία καυσίμου.
  • ακροφύσια έγχυσης?
  • δοσομετρική βαλβίδα αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης.
  • ρυθμιστής πίεσης καυσίμου?
  • Ηλεκτροκινητήρες για κινητήρες αποσβεστήρα εισόδου και βαλβίδες.
  • βαλβίδα ελέγχου πίεσης ώθησης.
  • προθερμαντήρες στο σύστημα προθέρμανσης.
  • ηλεκτρικός ανεμιστήρας ψύξης ICE.
  • ηλεκτρική μηχανή εσωτερικής καύσης μιας πρόσθετης αντλίας ψυκτικού υγρού.
  • θερμαντικό στοιχείο του καθετήρα λάμδα.
  • βαλβίδα αλλαγής ψυγείου.
  • Βαλβίδα EGR;
  • άλλοι.

Λειτουργίες του συστήματος EDC

Το σύστημα EDC εκτελεί τις ακόλουθες κύριες λειτουργίες (ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με το μοντέλο ICE και τις πρόσθετες ρυθμίσεις):

  • διευκόλυνση της εκκίνησης του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε χαμηλές θερμοκρασίες.
  • εξασφάλιση της αναγέννησης του φίλτρου σωματιδίων.
  • ψύξη των παρακαμπθέντων καυσαερίων.
  • προσαρμογή της ανακυκλοφορίας των καυσαερίων.
  • ρύθμιση πίεσης ώθησης.
  • περιορισμός της μέγιστης ταχύτητας του κινητήρα εσωτερικής καύσης·
  • καταστολή των κραδασμών στο κιβώτιο ταχυτήτων κατά την αλλαγή της ροπής (σε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων).
  • ρύθμιση της ταχύτητας του στροφαλοφόρου όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βρίσκεται στο ρελαντί.
  • ρύθμιση πίεσης έγχυσης (σε ICE με Common Rail).
  • παροχή εκ των προτέρων παροχής καυσίμου·
  • ρύθμιση της έγχυσης καυσίμου στον κύλινδρο.

Τώρα, αφού απαριθμήσουμε τα βασικά μέρη που απαρτίζουν το σύστημα και τις λειτουργίες του, γίνεται ξεκάθαρο. ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί λόγοι που προκαλούν ένα σφάλμα EDC. Θα προσπαθήσουμε να συστηματοποιήσουμε τις πληροφορίες και να απαριθμήσουμε τις πιο συνηθισμένες από αυτές.

Συμπτώματα σφάλματος EDC

Εκτός από την ονομαστική ένδειξη της λυχνίας EDC στον πίνακα οργάνων, υπάρχουν και άλλα σημάδια που συμβολίζουν μια βλάβη στη λειτουργία του συστήματος ελέγχου κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ανάμεσα τους:

  • τραντάγματα σε κίνηση, απώλεια πρόσφυσης.
  • ταχύτητα άλματος ρελαντί του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
  • μηχάνημα που κάνει δυνατούς ήχους «γρυλίσματος».
  • η εμφάνιση υπερβολικής ποσότητας μαύρου καπνού από τον σωλήνα εξάτμισης.
  • σταμάτημα του κινητήρα εσωτερικής καύσης με απότομη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, συμπεριλαμβανομένης της ταχύτητας.
  • η μέγιστη τιμή των στροφών του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι 3000.
  • αναγκαστική διακοπή λειτουργίας του στροβίλου (εάν υπάρχει).

Πιθανές αιτίες ενός σφάλματος EDC και πώς να τις διορθώσετε

Ένας από τους λόγους για την ένδειξη σφάλματος EDC στο Mercedes Sprinter

Εάν η λυχνία EDC είναι αναμμένη στο ταμπλό του αυτοκινήτου σας, τότε πρέπει να κάνετε διάγνωση χρησιμοποιώντας εργαλεία υπολογιστή. Εάν έχετε σαρωτή, μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας. Διαφορετικά, πηγαίνετε στο πρατήριο καυσίμων. Προσπαθήστε να πραγματοποιήσετε διαγνωστικά σε υπολογιστή επίσημη αντιπροσωπείες ή συνεργεία του κατασκευαστή του αυτοκινήτου σας. Οι ειδικοί του χρησιμοποιούν προγράμματα με άδεια χρήσης. Σε αυτούς τους άλλους σταθμούς, υπάρχει ο κίνδυνος να πραγματοποιηθούν διαγνωστικά με χρήση “σπασμένου” λογισμικού, το οποίο ενδέχεται να μην ανιχνεύει σφάλματα. Επομένως, σας συνιστούμε να επικοινωνήσετε με τους “υπάλληλους”.

Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους είναι ενεργοποιημένο το EDC και μέθοδοι αντιμετώπισης προβλημάτων:

  • Φραγμένοι καταλύτες. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε την κατάστασή τους, να καθαρίσετε ή να αντικαταστήσετε εάν χρειάζεται. Μια άλλη επιλογή είναι να αντικαταστήσετε τη βαλβίδα ελέγχου στο φίλτρο καυσίμου.

Βρώμικο φίλτρο καυσίμου

  • Βουλωμένο φίλτρο καυσίμου. Αυτός ο λόγος σηματοδοτείται από την ταυτόχρονη εμφάνιση των ενδείξεων EDC και «ανεφοδιασμού» στο ταμπλό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλή πίεση στο σύστημα. Η διέξοδος είναι να αντικαταστήσετε το φίλτρο ή να το καθαρίσετε.
  • κατανομή ρελέ υπεύθυνο για την παροχή καυσίμου στο σύστημα. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε την απόδοσή του, εάν είναι απαραίτητο, να το αντικαταστήσετε.
  • Διαταραχή χρονισμός ψεκασμού καυσίμου (ειδικά εάν η αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης έχει αφαιρεθεί). Η διέξοδος είναι να το ρυθμίσετε (είναι καλύτερα να το πραγματοποιήσετε στο πρατήριο καυσίμων).
  • βλάβη στην εργασία αισθητήρας αέρα. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε την απόδοσή του, εάν είναι απαραίτητο, να το αντικαταστήσετε.
  • διαθεσιμότητα ρωγμές στον εύκαμπτο σωλήνα κενού φρένων. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε την ακεραιότητα του εύκαμπτου σωλήνα, εάν είναι απαραίτητο, αντικαταστήστε τον.
  • Φραγμένο εισαγωγή στη δεξαμενή. Η διέξοδος είναι να το καθαρίσεις.
  • βλάβες στην εργασία αισθητήρας αντλίας καυσίμου. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε τη λειτουργία του, εάν είναι απαραίτητο, αντικαταστήστε το.
  • βλάβες στην εργασία αισθητήρας πεντάλ γκαζιού. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε τη λειτουργία του, εάν είναι απαραίτητο, αντικαταστήστε το.
  • βλάβες στην εργασία αισθητήρας θέσης πεντάλ συμπλέκτη (σχετικό για τα αυτοκίνητα Mercedes Vito, ιδιαίτερο σημάδι είναι η αδυναμία αύξησης στροφών κινητήρα πάνω από 3000 κατά την οδήγηση). Η διέξοδος είναι να ελέγξετε τη λειτουργία του, εάν είναι απαραίτητο, αντικαταστήστε το.
  • Δεν δουλεύει προθερμαντήρες θερμαντήρα καυσίμου. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε τη δουλειά τους, να εντοπίσετε τα ελαττωματικά, να τα αντικαταστήσετε.
  • Διαρροή καυσίμου πίσω στα μπεκ. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε τα μπεκ. Εάν εντοπιστούν ελαττωματικά, αντικαταστήστε τα και το καλύτερο από όλα, το κιτ.
  • Προβλήματα στην εργασία αισθητήρας που διαβάζει σημάδια στο σφόνδυλο. Σε ορισμένα μοντέλα, για παράδειγμα, το Mercedes Sprinter, δεν είναι βιδωμένο, αλλά απλά τοποθετείται και μπορεί να πετάξει σε κακούς δρόμους. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε τη λειτουργία του, εάν είναι απαραίτητο, αντικαταστήστε το.
  • σπάει αλυσίδα αισθητήρας θερμοκρασίας καυσίμου. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε τη λειτουργία του αισθητήρα και την ακεραιότητα των κυκλωμάτων του. Εάν είναι απαραίτητο, επισκευάστε ή αντικαταστήστε (σχετικό για αυτοκίνητα Mercedes Vito, που βρίσκονται στη ράγα καυσίμου, πίσω από το φίλτρο καυσίμου).
  • Προβλήματα στην εργασία TNVD ή TNND. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε την εργασία τους, να κάνετε επισκευές (εξειδικευμένες υπηρεσίες αυτοκινήτων εκτελούν εργασίες επισκευής σε αυτές τις αντλίες) ή να τις αντικαταστήσετε.
  • Αερισμός του συστήματος καυσίμου λόγω εξάντλησης καυσίμων. Έξοδος – άντληση του συστήματος, αναγκαστική επαναφορά του σφάλματος στην ECU.
  • Κατανομή Συστήματα ABS. Σε ορισμένα αυτοκίνητα, εάν τα στοιχεία του συστήματος μπλοκαρίσματος των φρένων χαλάσουν, η λυχνία EDC ανάβει μαζί με την ενδεικτική λυχνία ABS σχετικά με προβλήματα στο ABS. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε τη λειτουργία του συστήματος ABS, να το επισκευάσετε. Βοηθά σε ορισμένες περιπτώσεις αντικατάσταση “βατράχια” στο σύστημα πέδησης.
  • κατανομή ρυθμιστής πίεσης στη ράγα καυσίμου. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε τη λειτουργία του, εάν είναι απαραίτητο, αντικαταστήστε το.
  • Έλλειψη επαφής αισθητήρας πίεσης σιδηροτροχιάς. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε εάν υπάρχει επαφή, εάν ο σύνδεσμος είναι σφιχτά τοποθετημένος στον αισθητήρα πίεσης.
  • βλάβες στην εργασία αισθητήρας ελέγχου στροβίλου (εάν είναι διαθέσιμο). Η διέξοδος είναι να ελέγξετε τη λειτουργία του αισθητήρα, να αντικαταστήσετε εάν είναι απαραίτητο.

Ακροφύσια

  • Κακή επαφή του μπεκ. Η διέξοδος είναι να ελέγξετε τη στερέωση των σωλήνων στα ακροφύσια και τη ράμπα διανομής, καθώς και τις επαφές στα ακροφύσια και τους αισθητήρες, καθαρίστε εάν είναι απαραίτητο, βελτιώστε την επαφή.
  • βλάβη στην εργασία αισθητήρας πίεσης και την αλυσίδα του (αν υπάρχει). Η διέξοδος είναι να ελέγξετε τη λειτουργία του, “βγάζετε” το κύκλωμα. Επισκευάστε ή αντικαταστήστε ανταλλακτικά όπως απαιτείται.
  • Σφάλμα ECU. Αυτό είναι ένα αρκετά σπάνιο περιστατικό, αλλά σας συμβουλεύουμε να επαναφέρετε το σφάλμα μέσω προγραμματισμού. Εάν εμφανιστεί ξανά, αναζητήστε την αιτία της εμφάνισής του.
  • Προβλήματα καλωδίωσης (σπάσιμο σύρματος, ζημιά στη μόνωση). Δεν είναι δυνατό να γίνουν συγκεκριμένες συστάσεις εδώ, καθώς η ζημιά στη μόνωση της καλωδίωσης στο σύστημα EDC μπορεί να προκαλέσει σφάλμα.

Αφού εξαλείψετε την αιτία του σφάλματος, μην ξεχάσετε να το επαναφέρετε στην ECU. Εάν επισκευάζετε ένα αυτοκίνητο σε πρατήριο, οι πλοίαρχοι θα το κάνουν για εσάς. Εάν κάνετε επισκευές μόνοι σας, αφαιρέστε αρνητικό τερματικό μπαταρία για 10 … 15 λεπτά ώστε οι πληροφορίες να εξαφανιστούν από τη μνήμη.

Όπως μπορείτε να δείτε, υπάρχουν πολλοί λόγοι για το σφάλμα. Επομένως, όταν συμβεί, σας συνιστούμε πρώτα απ’ όλα μια διαγνωση θα σασ βοηθειση . Αυτό θα σας γλιτώσει από τη σπατάλη χρόνου και προσπάθειας. Σφάλμα EDC δεν είναι κρίσιμο, και αν το αυτοκίνητο δεν σταματήσει, τότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Ωστόσο, δεν συνιστούμε να οδηγείτε για μεγάλο χρονικό διάστημα με αναμμένη λυχνία EDC χωρίς να γνωρίζετε την πραγματική αιτία. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε άλλες δυσλειτουργίες, η επισκευή των οποίων θα σας κοστίσει επιπλέον έξοδα

Αναζητάς συνεργείο για το φορτηγό σου;

Η εταιρεία μας παρέχει ένα σύγχρονο και πλήρες εξοπλισμένο & εξουσιοδοτημένο συνεργείο service για φορτηγά όλων των τύπων. Παράλληλα με το τεχνικό τμήμα υπάρχει στις εγκαταστάσεις μας τμήμα ανταλλακτικών καινούργιων & μεταχειρισμένων γνήσιων που καλύπτει τις ανάγκες σας με αμεσότητα, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στην παράδοση του οχήματος σας. Η άμεση και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση σας είναι για εμάς η βασικότερη προτεραιότητα μας. Η εταιρεία μας διαθέτει επίσης μια 24ωρη υπηρεσία άμεσης εξυπηρέτησης σας για τις καθ’ οδόν ανάγκες σας που μπορεί να προκύψουν απρόοπτα.

Εδώ μπορείτε να κλείσετε ραντεβού για το service σας & να μάθετε περισσότερες πληροφορίες https://kaimakamislarisa.gr/contact/

© Copyright 2022 Kaimakamis | Powered by BlackPixel
Μετάφραση »