- 16 Μαρτίου, 2022
- By admin
- In Uncategorized
- 967
- 0
Με την πρώτη γενιά να λανσάρεται το 1997 και με περισσότερες από 650.000 ταξινομήσεις, η ναυαρχίδα των Ολλανδών, το XF, έχει δημιουργήσει φανατικούς οπαδούς και υποστηρικτές όλα αυτά τα χρόνια. Η DAF φροντίζει να τους δικαιώνει κάθε φορά που παρουσιάζει την επόμενη γενιά του φορτηγού, όπως κάνει και τώρα με το νέο XF αλλά και τις νέες σειρές XG και XG+.
ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ
Ο νέος σχεδιασμός καμπίνας, προς όφελος της αεροδυναμικής και άρα της υψηλότερης ενεργειακής απόδοσης και των χαμηλότερων εκπομπών CO2 αποτέλεσε έναν από τους βασικούς στόχους κατά την εξελικτική διαδικασία του φορτηγού. Ως αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε η βελτίωση της αεροδυναμικής αντίστασης κατά 16%, με άμεσο αντίκρισμα στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 6,3%(από το συνολικό 10% της οικονομίας που επιτευχθεί στο φορτηγό στο συγκεκριμένο τομέα). Η νέα γραμμή κίνησης, οι νέοι άξονες και η σχετική τεχνολογία βοήθησαν με τη σειρά τους στον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.
Ο συνολικός, νέος σχεδιασμός δημιούργησε ένα πολύ όμορφο φορτηγό, με ιδιαίτερα δυναμικές γραμμές. Το παρμπρίζ, με εμβαδόν 2,3 τ.μ. διευκολύνει την ορατότητα ενώ από την πλευρά του συνοδηγού διατίθεται προαιρετικά το παράθυρο «Kerb View Window”, που αναβαθμίζει την ορατότητα και επιτρέπει τον καλύτερο εντοπισμό πεζών ή ποδηλάτων. Τη μεγάλη αναβάθμιση εισάγει φυσικά το «DAF Digital Vision System» που αντικαθιστά τους παραδοσιακούς εξωτερικούς καθρέπτες με κάμερες, οι οποίες μάλιστα μπορούν να αναδιπλωθούν ηλεκτρικά. Φώτα LED παντού και μια σειρά συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας καθιστούν τη νέα σειρά DAF XF πλήρως «θωρακισμένη» σε αυτόν τον τομέα.
ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗΣ
Στη γραμμή κίνησης, η καύση των κινητήρων PACCAR MX-11 των 10,8 λίτρων και PACCAR MX-13 των 12,9 λίτρων έχει βελτιστοποιηθεί μέσω της χρήσης νέων εγχυτήρων, μιας νέας κυλινδροκεφαλής και μπλοκ επιτρέποντας υψηλότερες πιέσεις κυλίνδρων και έναν νέο σχεδιασμό εμβόλων. Επιπλέον, μια νέα γενιά αποδοτικών υπερσυμπιεστών χρησιμοποιείται για την καλύτερη διαχείριση του αέρα και νέοι αεροσυμπιεστές, αντλίες λαδιού και εναλλάκτες διασφαλίζουν ότι οι παρασιτικές απώλειες μειώνονται στο ελάχιστο. Το σύστημα εξαγωγής καυσαερίων έχει επανασχεδιαστεί για να επιτευχθεί η συντομότερη διαδρομή από την έξοδο του κινητήρα έως την είσοδο EAS, για ελάχιστη απώλεια θερμοκρασίας καυσαερίων και υψηλότερη απόδοση. Συνολικά, όλα τα παραπάνω συμβάλουν κατά 3% στον περιορισμό της κατανάλωσης.
Σημειώνεται, πως τα νέα DAF XF, XG και XG+ εξοπλίζονται με το αυτοματοποιημένο, αναβαθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων TraXon. Βελτιωμένοι είναι και οι πίσω άξονες όπως και το σύστημα πέδησης, με τη νέα γενιά δαγκάνων φρένων να εμφανίζει λιγότερες απώλειες τριβής και μικρότερο βάρος. Συνολικά, το απόβαρο του νέου τράκτορα XF 4×2 ορίζεται στα μόλις 6.912 κιλά, ενώ τα επικουρικά συστήματα όπως το Predictive Cruise Control 3 με λειτουργία EcoRoll και το Preview Downhill Speed Control, βοηθούν στα χαμηλότερα κατά 10% επίπεδα κατανάλωσης.
Αξίζει να αναφερθεί, πως οι αναβαθμισμένοι κινητήρες PACCAR MX-11 και MX-13 εμφανίζουν υψηλότερη ροπή κατά 50 – 100 Nm, με την κορυφαία έκδοση των 530 hp να παράγει έως και 2.700 Nm ροπής. Ο νέας γενιάς υπερσυμπιεστής HE400 υπόσχεται καλύτερη διαχείριση του αέρα και επίτευξη της υψηλότερης ροπής μόλις στις 900 σ.α.λ. Σημειώνεται, πως η DAF εισάγει ενημερώσεις «over-the-air» για τον κινητήρα και τα συστήματα μετεπεξεργασίας, τον εγκέφαλο (ECU), το Central Security Gateway (CSG) και το DAF Connect. Σημαντικό είναι το γεγονός, πως τα διαστήματα σέρβις φτάνουν έως και τα 200.000 χιλιόμετρα.
ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΟΝ ΠΗΧΗ
Εν τω μεταξύ, τα νέα XG και XG+ διαθέτουν επιπλέον 160 χιλ. εμπρός αλλά και 330 χιλ. πίσω δημιουργώντας έναν εντυπωσιακά μεγάλο -ίσως τον μεγαλύτερο της κατηγορίας φορτηγών διεθνών μεταφορών- χώρο εργασίας και ανάπαυσης για τον οδηγό. Είναι εμφανές ότι οι Ολλανδοί εκμεταλλεύτηκαν τη νέα νομοθεσία σχετικά με τις διαστάσεις των φορτηγών ενώ επέλεξαν να δημιουργήσουν τη νέα καμπίνα από «λευκό χαρτί», χωρίς να κρατήσουν απολύτως τίποτα από την απερχόμενη γενιά.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η καμπίνα αυτή είναι ψηλότερη κατά 125 χιλ. από αυτή του XF το δάπεδο απόλυτα επίπεδο ενώ διαθέτει τρία σκαλοπάτια εισόδου σε κάθε πόρτα. Το εσωτερικό ύψος του DAF XG έχει εύρος από 1.980 έως 2.105 χλστ.Αυτό όμως που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι το νέο XG+ του οποίου το εσωτερικό ύψος στην καμπίνα φτάνει μέχρι και τα 2.220 χλστ.Ενδεικτικά αναφέρεται, πως με όγκο καμπίνας 12,5 κ.μ.,το DAF XG+ προσφέρει 14% περισσότερο χώρο από το τωρινό κορυφαίο, DAF XF Super Space Cab.
Άλλο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι τα κρεβάτια στα νέα DAF είναι τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις που τοποθετήθηκαν ποτέ σε ευρωπαϊκό φορτηγό ενώ διαθέτουν μέχρι και λειτουργία ανάκλιντρου. Ο γενικότερος διάκοσμος είναι εντυπωσιακός, τα υλικά διαθέτουν αναβαθμισμένη ποιότητα και το περιβάλλον του οδηγού είναι ιδιαίτερα ραφιναρισμένος και προσεγμένος από άποψη αισθητικής και εργονομίας αντίστοιχα.