- 13 Σεπτεμβρίου, 2022
- By Tasos Kaimakamis
- In Συνεργειο Φορτηγων
- 554
- 0
Ο συμπλέκτης στο φορτηγό αποτελεί ένα αγαπημένο μέρος να ξεκουράζουν ορισμένοι το πόδι τους & έτσι εμφανίζει άσκοπη βλάβη. Η συνήθεια αυτή προκαλεί την ταχύτερη φθορά του & την ανάγκη αντικατάστασης του.
O συμπλέκτης είναι ανάμεσα στην είσοδο ισχύος (βολάν στροφαλοφόρου) και την είσοδο ισχύος του κιβωτίου ταχυτήτων. Ειδικότερα υπάρχουν 3 συστήματα για την σύμπλεξη, η τριβή (μηχανικός συμπλέκτης), ο ηλεκτρισμός (ηλεκτρομαγνητικός) και το υδραυλικό υγρό (υδροδυναμικός). Σαφέστερα όταν πατάς το πεντάλ του συμπλέκτη, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων τείνουν προς αποσύνδεση, ώστε να γίνει με ασφάλεια η αλλαγή της ταχύτητας.
Ο συμπλέκτης είναι ένα αναλώσιμο στοιχείο. Το πόσο συχνά απαιτεί την αντικατάσταση το βλέπεις κυρίως από τον τρόπο χρήσης και τον τρόπο οδήγησης. Κατά κανόνα, όσο πιο συχνά τον χρησιμοποιείς τον συμπλέκτη, όπως για παράδειγμα σε κίνηση μέσα στην πόλη, τόσο πιο εύκολο έχει φθορά. Σημαντικό μειονέκτημα είναι να έχει το πόδι ακριβώς πάνω από τον συμπλέκτη. Αυτό ισχύει για τον ίδιο τον μηχανισμό όσο και για τον οδηγό όταν το όχημα είναι σε κίνηση και είναι η λεγόμενη οδήγηση με μισό συμπλέκτη.
Αντίθετα, το αριστερό πόδι πρέπει να είναι στο ειδικό στήριγμα ποδιών στην αριστερή πλευρά του πεντάλ του συμπλέκτη. Εκεί σε ειδική θέση που έχουν δημιουργήσει σκόπιμα οι κατασκευαστές, για να μην φθείρει το πόδι τον συμπλέκτη.
Η οδήγηση σε αστική κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι ένας από τους λόγους φθοράς του συμπλέκτη, λόγω της συχνής χρήσης του συμπλέκτη. Όταν οδηγείτε σε μποτιλιάρισμα είναι καλύτερο να προσπαθείτε να ξεκινάτε μόνο όταν υπάρχει αρκετός χώρος μπροστά από το όχημα. Πολλοί οδηγοί δεν συνειδητοποιούν ότι ο λάθος χειρισμός του συμπλέκτη οδηγεί σε αστοχία του συμπλέκτη και δαπανηρές επισκευές. Πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν το συμπλέκτη νωρίτερα για να ξεκινήσουν στα φανάρια, με αποτέλεσμα να έχει πίεση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ο συμπλέκτης. Ο σωστός τρόπος είναι να τον χρησιμοποιήσεις την κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Ένα επίσης λάθος είναι ότι ορισμένοι οδηγοί δεν πατούν πλήρως το πεντάλ του συμπλέκτη κατά τη διάρκεια της αλλαγή των ταχυτήτων.
Η βλάβη του συμπλέκτη συνήθως δεν συμβαίνει ξαφνικά. Η φθορά είναι σταδιακή και τα σημάδια της φθοράς ένας έμπειρος οδηγός μπορεί να τα καταλάβει έγκαιρα. Ένα από τα πιο εμφανή προβλήματα είναι η ολίσθηση του συμπλέκτη. Συμβαίνει όταν οι στροφές του κινητήρα τείνουν να έχουν αύξηση ενώ έχουμε ταχύτητα στο κιβώτιο και το όχημα δεν ξεκινάει γρήγορα. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει φθορά του δίσκου του συμπλέκτη, της πλάκας πίεσης ή του στροφάλου. Ένα άλλο συχνό σημάδι υποψίας αστοχίας συμπλέκτη είναι ένα υψηλό σημείο λειτουργίας.
Για να δουλέψει, πρέπει να το αφήσεις γρήγορα. Από την άλλη, το πιο εμφανές σύμπτωμα που μπορεί να υποδηλώνει αστοχία του συμπλέκτη είναι η αδυναμία αλλαγής ταχύτητας. Τέλος, κατά τη διάρκεια έντονης καταπόνησης του κινητήρα στην εκκίνηση η ύπαρξη δυσάρεστης οσμής είναι ένδειξη φθοράς του συμπλέκτη. Επομένως, τη στιγμή που θα παρατηρήσετε τα πρώτα σημάδια μιας τέτοιας δυσλειτουργίας, είναι καλύτερο να επικοινωνήσετε έναν μηχανικό που θα διαγνώσει σωστά το πρόβλημα και θα προβεί στις κατάλληλες επισκευές.
Η εταιρεία μας παρέχει ένα σύγχρονο και πλήρες εξοπλισμένο συνεργείο service για τα φορτηγά όλων των τύπων. Παράλληλα με το τεχνικό τμήμα υπάρχει στις εγκαταστάσεις μας τμήμα ανταλλακτικών καινούργιων & μεταχειρισμένων γνήσιων που καλύπτει τις ανάγκες σας με αμεσότητα, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στην παράδοση του οχήματος σας. Η άμεση και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση σας είναι για εμάς η βασικότερη προτεραιότητα μας. Η εταιρεία μας διαθέτει επίσης μια 24ωρη υπηρεσία άμεσης εξυπηρέτησης σας για τις καθ’ οδόν ανάγκες σας που μπορεί να προκύψουν απρόοπτα.
Εδώ μπορείτε να κλείσετε ραντεβού για το service σας & να μάθετε περισσότερες πληροφορίες https://kaimakamislarisa.gr/contact/