- 15 Νοεμβρίου, 2022
- By Tasos Kaimakamis
- In Ανταλλακτικα, Μηχανη, Συνεργειο Φορτηγων
- 548
- 0
Ο αισθητήρας Λάμδα είναι ένας από τους σημαντικότερους αισθητήρες του οχήματος και όταν δυσλειτουργεί βλέπουμε την κατανάλωση να έχει αύξηση. Στο συγκεκριμένο άρθρο θα δούμε τι είναι αυτός ο αισθητήρας και γιατί όταν χαλάει αυξάνει την κατανάλωση.
Κάθε σύγχρονο φορτηγό έχει με μία σειρά από αισθητήρες, οι οποίοι συλλέγουν δεδομένα. Αυτά με τη σειρά της προσφέρουν δεδομένα στη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU). Το ίδιο ισχύει για τον κινητήρα και τα περιφερειακά του συστήματα. Υπάρχουν αισθητήρες που ελέγχουν, για παράδειγμα, τη θερμοκρασία στο κύκλωμα ψύξης και ειδοποιούν τον οδηγό όταν υπάρχει υπερθέρμανση.
Ένας από τους σημαντικότερους αισθητήρες είναι ο αισθητήρας Λάμδα, ο οποίος είναι στο σύστημα εξαγωγής του κινητήρα. Χωρίς αυτόν η λειτουργία του κινητήρα θα ήταν αναμφισβήτητα προβληματική και η κατανάλωση θα εκτοξευόταν. Ας δούμε για ποιον λόγο υπάρχει στο αυτοκίνητο, πως λειτουργεί και πότε ο ιδιοκτήτης πρέπει να προχωρήσει σε αντικατάσταση.
Αρχικά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι ένας κινητήρας λειτουργεί καταναλώνοντας πετρέλαιο και αέρα. Βασικός στόχος είναι να «χρησιμοποιεί» πλήρως το καύσιμο που του παρέχει το σύστημα τροφοδοσίας.
Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να υπάρχει τέλεια καύση. Στην περίπτωση των κινητήρων πετρελαίου, αυτό σημαίνει ότι πρέπει το εισερχόμενο μείγμα στον κινητήρα να έχει σωστή ανάλωση. Πώς θα γίνει αυτός ο έλεγχος;
Ακριβώς εδώ αναλαμβάνει ο αισθητήρας Λάμδα, ο οποίος είναι μετά την πολλαπλή εξαγωγής, ακριβώς πριν από τον καταλύτη και μετρά την ποσότητα άκαυστου οξυγόνου στα καυσαέρια (γι αυτό έχει δεύτερο όνομα ως αισθητήρας οξυγόνου). Ο «εγκέφαλος» του αυτοκινήτου αξιολογεί τα δεδομένα του συγκεκριμένου αισθητήρα και ρυθμίζει συνεχώς την ποσότητα του καυσίμου που έχει ψεκασμό, ώστε να υπάρχει σωστή αναλογία.
Έτσι, το μείγμα αέρα/καυσίμου δεν είναι ούτε πλούσιο (περίσσεια καύσιμο), ούτε φτωχό (περίσσεια αέρα). Σε πολλά φορτηγά υπάρχει και ένας δεύτερος αισθητήρας Λάμδα αμέσως μετά τον καταλύτη. Αυτός ελέγχει αν ο καταλυτικός μετατροπέας λειτουργεί σωστά καταγράφοντας την ποσότητα οξυγόνου στα καυσαέρια που περνούν από τον καταλύτη.
Ο αισθητήρας Λάμδα είναι ιδιαίτερα σημαντικός διότι τα αποτελέσματα των μετρήσεών του είναι αυτά που θα καθορίσουν πόσο καύσιμο θα πρέπει να ψεκαστεί στον κινητήρα. Ένας αισθητήρας που στέλνει λάθος μετρήσεις θα οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Συγκεκριμένο χρονικό ή χιλιομετρικό όριο για την αντικατάσταση του αισθητήρα Λάμδα δεν υπάρχει. Ωστόσο, σε περίπτωση που παρατηρήσετε «διακοπές» ή αρρυθμίες στη λειτουργία του κινητήρα είναι πιθανό να ευθύνεται ο συγκεκριμένος αισθητήρας.
Εννοείται, βέβαια, ότι η αδικαιολόγητη αύξηση της κατανάλωσης είναι το πιο έντονο σημάδι ότι ήρθε η ώρα της αντικατάστασης. Καταστάσεις που μειώνουν σημαντικά τη διάρκεια ζωής του αισθητήρα Λάμδα είναι η κακής ποιότητας βενζίνη και η υπερβολική κατανάλωση λιπαντικού από τον κινητήρα.
Η εταιρεία μας παρέχει ένα σύγχρονο και πλήρες εξοπλισμένο & εξουσιοδοτημένο συνεργείο service για φορτηγά όλων των τύπων. Παράλληλα με το τεχνικό τμήμα υπάρχει στις εγκαταστάσεις μας τμήμα ανταλλακτικών καινούργιων & μεταχειρισμένων γνήσιων που καλύπτει τις ανάγκες σας με αμεσότητα, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στην παράδοση του οχήματος σας. Η άμεση και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση σας είναι για εμάς η βασικότερη προτεραιότητα μας. Η εταιρεία μας διαθέτει επίσης μια 24ωρη υπηρεσία άμεσης εξυπηρέτησης σας για τις καθ’ οδόν ανάγκες σας που μπορεί να προκύψουν απρόοπτα.
Εδώ μπορείτε να κλείσετε ραντεβού για το service σας & να μάθετε περισσότερες πληροφορίες https://kaimakamislarisa.gr/contact/
Έχετε διαβάσει το προηγούμενο μας άρθρο σχετικά με την προστασία του φορτηγού σας κατά τους χειμερινούς μήνες;
Αν όχι τότε σας προτείνουμε να το δείτε εδώ: https://kaimakamislarisa.gr/%cf%87%ce%b5%ce%b9%ce%bc%cf%8e%ce%bd%ce%b1%cf%82-%cf%86%ce%bf%cf%81%cf%84%ce%b7%ce%b3%cf%8c/