- 28 Φεβρουαρίου, 2023
- By Tasos Kaimakamis
- In Συνεργειο Φορτηγων
- 341
- 0
Με αυτό θα μπορούν μελλοντικά να κυκλοφορούν χωρίς εκπομπές και αθόρυβα ακόμα και βαριά φορτηγά στις διανομές εντός πόλης. Η Daimler Trucks πιστεύει, ότι θα είναι σε θέση να κυκλοφορήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία στην αγορά στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Στις ελαφρές διανομές, η Daimler Trucks αποδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο την καταλληλότητα ενός πλήρως ηλεκτρικού φορτηγού για τις απαιτήσεις της καθημερινότητας με το Fuso Canter E-Cell ήδη από το 2014 σε δοκιμές πελατών. Η ανάπτυξη του ηλεκτρικού φορτηγού μέχρι και την παραγωγή σειράς αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής της Daimler Trucks για περαιτέρω ενίσχυση του ηγετικού ρόλου της στον τομέα της τεχνολογίας. Σε αυτό το πλαίσιο, ένα σημαντικό μέρος των μελλοντικών επενδύσεων της κατηγορίας φορτηγών στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης θα αφορά στην εξέλιξη της πλήρως ηλεκτρικής κίνησης.
“Μέχρι στιγμής, η χρήση συστημάτων ηλεκτροκίνησης στα φορτηγά ήταν εξαιρετικά περιορισμένη. Στο μεταξύ, το κόστος, η απόδοση και η διάρκεια ζωής εξελίσσονται με τόσο ραγδαίους ρυθμούς που σήμερα διακρίνουμε μία μεταστροφή της τάσης στις διανομές: έχει ωριμάσει ο καιρός για το ηλεκτρικό φορτηγό. Στα φορτηγά ελαφρών διανομών, επιδιδόμαστε ήδη από το 2014 σε εντατικές δοκιμές πελατών με το Fuso Canter E-Cell. Με το Mercedes-Benz eActros, “ηλεκτροδοτούμε” σήμερα και τον τομέα των βαρέων διανομών έως 26 τόνων. Στόχος μας είναι να κατακτήσουμε την ηλεκτρική οδήγηση όπως την αυτόνομη και δικτυωμένη οδήγηση”, τονίζει ο Δρ. Wolfgang Bernhard, Πρόεδρος του Δ.Σ. της Daimler Trucks and Buses.
Καθαρότερη ατμόσφαιρα, λιγότερη ηχορύπανση και περιορισμοί κυκλοφορίας στο κέντρο – αυτά αποτελούν μερικά από τα πιο επίκαιρα ζητήματα στις μεγάλες μητροπόλεις του κόσμου. Παγκοσμίως, όλο και περισσότεροι άνθρωποι μετακινούνται προς την πόλη. Από το 2008, ζουν περισσότεροι άνθρωποι στις πόλεις απ’ ό,τι στην επαρχία και η τάση συνεχίζεται: τα Ηνωμένα Έθνη υπολογίζουν για το έτος 2050 εννέα δισεκατομμύρια κατοίκους στη γη, από τους οποίους περίπου το 70 τοις εκατό θα κατοικεί σε πόλεις. Επομένως, στο μέλλον θα πρέπει να μεταφέρονται προϊόντα στα αστικά κέντρα για όλο και περισσότερους ανθρώπους – και αυτό με όσο το δυνατόν λιγότερες εκπομπές και λιγότερο θόρυβο. Μητροπόλεις, όπως το Λονδίνο και το Παρίσι, εξετάζουν το ενδεχόμενο να απαγορεύσουν μελλοντικά τη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης στα κέντρα των πόλεων. Αυτό σημαίνει: στο μέλλον ο ανεφοδιασμός τροφίμων ή άλλων ειδών πρώτης ανάγκης στις πόλεις θα διασφαλίζεται από πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά.
Μέχρι πρόσφατα, η χρήση πλήρως ηλεκτρικής κίνησης στο φορτηγό έμοιαζε ασύλληπτη – κυρίως λόγω του υψηλού κόστους των μπαταριών σε συνδυασμό με την περιορισμένη αυτονομία. Πλέον, η τεχνολογία έχει ωριμάσει σημαντικά. Ιδιαίτερα ραγδαία είναι η εξέλιξη των κυψελών των μπαταριών: η Daimler Trucks πιστεύει ότι από το 1997 έως το 2025 το κόστος των μπαταριών ενός πλήρως ηλεκτρικού φορτηγού θα μειωθεί κατά το συντελεστή 2,5 – από 500 ευρώ/κιλοβατώρα σε 200 ευρώ/κιλοβατώρα. Συγχρόνως, σε αυτό το χρονικό διάστημα, η απόδοση θα αυξηθεί κατά τον ίδιο συντελεστή από 80 βατώρες/κιλό σε 200 βατώρες/κιλό.
Stefan Buchner, Διευθυντής Mercedes-Benz Trucks:
“Με το Mercedes-Benz eActros υπογραμμίζουμε τη θέλησή μας να εξελίξουμε την ηλεκτροκίνηση στο φορτηγό έως την παραγωγή σειράς. Σε αυτή τη διαδικασία θα συμπεριλάβουμε τον πελάτη, ώστε μαζί να συγκεντρώσουμε μέσα από την καθημερινή χρήση πολύτιμες εμπειρίες αναφορικά με την αυτονομία και την υποδομή φόρτισης. Έτσι, πιστεύουμε ότι θα είμαστε σε θέση να εισαγάγουμε αυτήν την τεχνολογία στη σειρά παραγωγής στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.”Η ραγδαία αύξηση της χωρητικότητας των μπαταριών σε συνδυασμό με το σαφώς μειωμένο κόστος καθιστά εφικτή την κυκλοφορία στην αγορά στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.
Τεχνική “αφετηρία” του Mercedes-Benz eActros αποτελεί ένα βαρύ τριαξονικό φορτηγό διανομών της Mercedes-Benz. Οι σχεδιαστές της Daimler Trucks ανακάλυψαν από την αρχή το σκεπτικό κίνησης: αντί του συμβατικού συστήματος μετάδοσης κίνησης χρησιμοποιείται ένας ηλεκτρικά κινούμενος πίσω άξονας με ηλεκτροκινητήρες δίπλα ακριβώς στα μουαγιέ. Ο νέος άξονας σχεδιάστηκε με βάση τον ηλεκτρικό άξονα του υβριδικού λεωφορείου Mercedes-Benz Citaro. Η παροχή ενέργειας διασφαλίζεται από ένα σετ μπαταριών με τρεις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Έτσι, προκύπτει αυτονομία έως και 200 χλμ. – αρκετή για ένα συνηθισμένο ημερήσιο δρομολόγιο στις διανομές. Χάρη στην ολοκληρωμένη σχεδίαση του κινητήριου άξονα με κινητήρες κοντά στα μουαγιέ, οι μπαταρίες τοποθετούνται εντός του πλαισίου και έτσι είναι προστατευμένες από σύγκρουση.
Καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει την αύξηση του επιτρεπόμενου συνολικού βάρους για φορτηγά με εναλλακτική κίνηση έως και κατά ένα τόνο, το πρόσθετο βάρος λόγω της ηλεκτροκίνησης της τάξεως των 1,7 τόνων αντισταθμίζεται σχεδόν πλήρως, καθώς το επιτρεπόμενο συνολικό βάρος του
eActros αυξάνεται έτσι από τους 25 στους 26 τόνους. Συνεπώς, το ωφέλιμο φορτίο είναι μόλις 700 κιλά μικρότερο απ’ ό,τι σε ένα άμεσα συγκρίσιμο φορτηγό με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η εταιρεία μας παρέχει ένα σύγχρονο και πλήρες εξοπλισμένο & εξουσιοδοτημένο συνεργείο service για φορτηγά όλων των τύπων. Παράλληλα με το τεχνικό τμήμα υπάρχει στις εγκαταστάσεις μας τμήμα ανταλλακτικών καινούργιων & μεταχειρισμένων γνήσιων που καλύπτει τις ανάγκες σας με αμεσότητα, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στην παράδοση του οχήματος σας. Η άμεση και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση σας είναι για εμάς η βασικότερη προτεραιότητα μας. Η εταιρεία μας διαθέτει επίσης μια 24ωρη υπηρεσία άμεσης εξυπηρέτησης σας για τις καθ’ οδόν ανάγκες σας που μπορεί να προκύψουν απρόοπτα.
Εδώ μπορείτε να κλείσετε ραντεβού για το service σας & να μάθετε περισσότερες πληροφορίες https://kaimakamislarisa.gr/contact/