- 11 Μαρτίου, 2022
- By Tasos Kaimakamis
- In Uncategorized
- 670
- 0
Συγκεκριμένα, το πρωτότυπο ενός βαρέως οχήματος με μηδενικές εκπομπές ρύπων, DAF XF Hydrogen, με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου αναδείχθηκε νικητής. Το βραβείο παρέλαβε ο πρόεδρος της DAF Trucks, Harry Wolters, σε ειδική εκδήλωση στην έκθεση επαγγελματικών οχημάτων Solutrans, στη Λιόν της Γαλλίας.
Το Truck Innovation Award δημιουργήθηκε από την επιτροπή κρίσης IToY, τα μέλη της οποίας αναγνωρίζοντας τις τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές και την αδήριτη ανάγκη για μετάβαση σε πιο καθαρές μορφές ενέργειας, αποφάσισαν πριν από μερικά χρόνια να εισαγάγουν τον συγκεκριμένο θεσμό. Τα 25 μέλη, προέρχονται από τα κορυφαία μέσα ενημέρωσης της Ευρώπης και τη Νότια Αφρική, ενώ την Ελλάδα εκπροσωπεί το ΤΡΟΧΟΙ & TIR με τον συντάκτη Βασίλη Δαραμούσκα.
Συγκεντρώνοντας 92 βαθμούς, το DAF XF Hydrogen επικράτησε του Mercedes-Benz GenH2 Truck, του φορτηγού με fuel cell της γερμανικής εταιρείας. Τα μέλη της επιτροπής κρίσης βαθμολόγησαν με υψηλό σκορ τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος στη διάρκεια της οδήγησης, την ήπια και γραμμική επιτάχυνση και τη φιλικότητα στον χρήστη/οδηγό (HMI) του πρωτοτύπου της ολλανδικής εταιρείας. Ο χειρισμός γενικά ήταν στο ίδιο υψηλό επίπεδο με τα συμβατικά DAF νέας γενιάς, τα οποία είναι ήδη έτοιμα να φιλοξενήσουν κινητήρες με εναλλακτικά καύσιμα.
Κύριο χαρακτηριστικό του DAF, η τόλμη των μηχανικών που το δημιούργησαν, και το γεγονός ότι, δεν απαρνείται τα σημαντικά πλεονεκτήματα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, την ίδια στιγμή που εκπέμπει μηδενικούς ρύπους. Από την οπτική των μελών της επιτροπής κρίσης το XF Hydrogen είναι η πλέον χειροπιαστή απόδειξη ότι, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης με υδρογόνο έχουν ρεαλιστικές πιθανότητες να καταστούν εμπορικά βιώσιμες λύσεις μαζί με τα φουλ ηλεκτρικά φορτηγά (BEV) και αυτά με κυψέλες καυσίμου (FCEV).
Ο πρόεδρος της επιτροπής κρίσης, Gianenrico Griffini σχολίασε: «Η μετάβαση στην αποκαλούμενη μεταφορά μηδενικών εκπομπών CO2 απαιτεί διαθεσιμότητα διαφόρων βιώσιμων λύσεων και τεχνολογιών. Η χρήση υδρογόνου ως καύσιμο για μεσαία και βαρέα οχήματα δείχνει να είναι ξεκάθαρα μία λύση με πολλές πιθανότητες ευρείας χρήσης.»
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της επιτροπής κρίσης IToY, ένα φορτηγό για να είναι υποψήφιο για το Truck Innovation Award, πρέπει να είναι άνω των 3,5 τόνων και να κινείται είτε από εναλλακτική γραμμή μετάδοσης κίνησης, ή να χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα.
Σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει να φέρει τεχνολογικά προηγμένες λύσεις που αφορούν στη συνδεσιμότητα (δυνατότητα ημι-αυτόνομης ή πλήρως αυτόνομης οδήγησης), ικανότητα platooning, η καινοτόμα συστήματα τεχνικής υποστήριξης όπως εξ αποστάσεως διαγνωστικά.